Välkommen till Svenska Brukshundklubben!

Hos oss är alla välkomna, ung som gammal och oavsett vilken hund du har.

Som medlem får du tillgång till ett av Sveriges största kursutbud, prov och tävlingar, klubben och mycket mera.

Svenska Brukshundklubben samarbetar med en rad partners för att ge ett mervärde till ditt medlemskap.

Som medlem får du rabatter och erbjudanden genom dessa samarbeten.

Du har tillgång till hundkurser, utbildningar, träningsytor, träningsgrupper, prov och tävlingar, utställningar, mentalbeskrivningar och mycket annat.

Du får vår medlemstidning Brukshunden - Sveriges största hundtidning för aktiva hundägare - hem i brevlådan sex gånger per år.

Detta och mycket mer, som ett medlemskap ger kan du läsa om här.

Medlemsformer och medlemsavgifter

Som medlem i Svenska Brukshundklubben betalar du en central avgift till förbundet som även innefattar en lokal avgift till Heby BK. Förbundsavgiften är 400 kronor per år och den lokala avgiften är 150 kr. Betalning ska göras via SBK:s medlemssystem: SBK Membersite.

Har du ett giltigt medlemskap i någon av SBK:s rasklubbar eller i en annan brukshundklubb, där den centrala avgiften är betald blir du medlem i Heby BK genom att bara betala den lokala avgiften via SBK Membersite.

.

Medlemskapet gäller ett år från det att avgiften är betald.

Här kan du läsa vidare om medlemskap i Svenska Brukshundklubben.

Ordinarie medlem (central avgift + lokal avgift till Heby BK = ny medlem i SBK)                550:-/år

Ordinarie medlem (lokal avgift till Heby BK - Du är ordinarie medlem i någon av

SBK:s ras- eller lokalklubbar. OBS! Ange medlemsnummer!)                                             150:-/år

Familjemedlem (Du bor på samma adress som en Ordinarie medlem i Heby BK,

medlemsnumret måste anges).                                                                                           200:-/år

Ungdomsmedlem (För ungdomar mellan 6-25 år)                                                              320:-/år

Läs mer om ungdomsmedlemskap på: Sveriges Hundungdom

När medlemskapet ska förnyas

Medlemsavisering skickas från SBK:s kansli, med betalningsinformation m.m. Finns din mailadress i SBK:s register får du även meddelande via mail.

Administrera ditt medlemskap och skriv själv ut ditt medlemsbevis.

Har du bytt adress, telefonnummer, e-postadress eller vill avsluta ditt medlemskap?

Med Svenska Brukshundklubbens medlemssystem kan du själv administrera dina medlemsuppgifter.

Här skriver du också ut ditt medlemsbevis.